Communicatie

Communicatie / marketing

Weet wanneer je wat wilt communiceren. Maak ook in jouw feestcommunicatie gebruik van een tijdsplanning waarin je precies omschrijft wie er wanneer geïnformeerd moet worden.

Externe communicatie

Wil je dat iedereen op de hoogte is van jouw feestje? Realiseer dan wel dan er zomaar eens heel veel mensen geïnteresseerd kunnen zijn in jouw feestje. Denk hierbij maar eens aan de PROJECT X feesten. Een kleine oproep op social media kan zomaar eens zorgen voor veel aanwezigen! Zorg er altijd voor dat je deze mensen ook kunt faciliteren voordat je een oproep doet. Of zorg dat je jouw oproep beperkt door aan te geven dat je zonder kaarten niet binnen komt. Nog steeds iedereen informeren? Hier volgt een opsomming waar je aan kunt denken:

Bekijk hier een voorbeeld van een voorbeeld communicatie checklist.

Interne communicatie

Andere mensen die op de hoogte moeten zijn van jouw feest en de vorderingen die je maakt in jouw voorbereidingen zijn de deelnemers en belanghebbenden. Dit zijn vaak bijeenkomsten vooraf, maar kunnen ook telefoongesprekken zijn of mailverkeer (offertes, afspraken met leveranciers, aanvraag vergunning, etc). Hier enkel de informatiemomenten voor de definitieve deelnemers.

Terug naar overzicht